
Synchro
Serdecznie zapraszamy do sekcji pływania artystycznego więcej informacji w zakładce
I I. Zakres działalności sekcji:
III. Obowiązki Klubu:
IV. Prawa i obowiązki Uczestnika:
2.Uczestnik zajęć ma obowiązek:
V. Opłaty i zasady finansowania zajęć.
VI. Postanowienia końcowe
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Młodzieżowy Klub Sportowy Barracuda w Białymstoku, ul. Ciołkowskiego 90, 15-516 Białystok, NIP 966 197 3359 (dalej: Klub)
Z administratorem można skontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej (adres jw.) lub email: biuro@mksbarracuda.pl
2. Dane osobowe: imię, nazwisko dziecka, jego rodziców/opiekunów prawnych, adres rodzica/opiekuna prawnego, data urodzenia dziecka oraz telefon kontaktowy/adres email przetwarzane są w związku z zawarciem oraz realizacją umowy na przeprowadzenie zajęć z nauki i doskonalenia pływania na podstawie zgody osoby/rodzica/opiekuna prawnego. Zgoda powyższa może być w każdej chwili wycofana przez złożenie stosownego oświadczenia. Brak zgody uniemożliwia zawarcie umowy na naukę i doskonalenie pływania lub jej dalszą realizację na czas, na który została ona zawarta.
3. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje:
4. Dane osobowe Pani/Pana mogą zostać przekazane (odbiorcy danych):
5. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
§1.
Użyte w niniejszej Polityce określenia oznaczają:
§2.
§3.
§4.
Personel zna i stosuje zasady bezpiecznych relacji personel–dziecko ustalone w Klubie. Zasady stanowią Załącznik nr 2 do niniejszych Standardów Ochrony Małoletnich.
§5.
§6.
W przypadku powzięcia przez członka personelu Klubu podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone, ma on obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji Prezesowi
§ 7.
§ 8
§9.
§10.
§11.
§ 12.
§ 13.
• Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz 2809 z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606).
• Ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249 z późn. zm.).
• Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 17.
• Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 37 z późn. zm.).
• Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1550 z późn. zm.).
§1.
Użyte w niniejszej Polityce określenia oznaczają:
§2.
§3.
§4.
Personel zna i stosuje zasady bezpiecznych relacji personel–dziecko ustalone w Klubie. Zasady stanowią Załącznik nr 2 do niniejszych Standardów Ochrony Małoletnich.
§5.
§6.
W przypadku powzięcia przez członka personelu Klubu podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone, ma on obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji Prezesowi
§ 7.
§ 8.
§9.
§10.
§11.
§ 12.
§13.
§14.
1. Pływalnia jest obiektem Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku.
2. Uznaje się, że każda osoba — przed zakupieniem usługi zawartej w cenniku pływalni — zapoznała się z postanowieniami niniejszego regulaminu i zobowiązała się do bezwzględnego jego przestrzegania.
3. Pływalnia jest czynna codziennie w godzinach:
• poniedziałki, środy i piątki od 7.00 do 21.45,
• wtorki, czwartki, soboty i niedziele od 6.15 do 21.45. z wyjątkiem:
• świątecznych dni wolnych określonych odrębnym zarządzeniem Dyrektora DPS-u,
• dni w których są organizowane imprezy sportowe lub rekreacyjne,
• okresu przerwy technologicznej oraz dni wystąpienia ewentualnych awarii.
4. Ustala się następujące strefy w obiekcie:
strefa holu głównego (z kasą i szatnią główną), o strefa sucha (schody, hol na I piętrze), o strefa mokra (przebieralnie, natryski i hala basenowa z nieckami: sportową i rekreacyjną).
5. Wejścia na halę basenową odbywają się o konkretnej godzinie wg określonego harmonogramu który jest dostępny w kasie pływalni oraz na stronie internetowej Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku.
6. Ogólna liczba osób pływających w nieckach basenowych nie powinna przekraczać 57 osób (w tym maksymalnie 7 osób na torze) na jednostkę czasową — 45 minut. W przypadku organizacji zawodów i imprez liczba ta może ulec zmianie.
7. Na pływalnię nie mają wstępu osoby:
• których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub innych środków psychoaktywnych, o z zewnętrznymi oznakami uszkodzeń skóry,
• których zachowanie może stanowić zagrożenie dla otoczenia,
• z oznakami chorób stwarzających niebezpieczeństwo utonięcia,
• których stan higieniczny odbiega od ogólnie przyjętych norm.
8. Osoby o niestabilnym stanie zdrowia (schorzenia serca, zaburzenia krążenia, równowagi itp.) korzystają z pływalni ze szczególną ostrożnością — po wcześniejszej konsultacji z lekarzem, na własną odpowiedzialność.
9. Wstęp na halę basenową dozwolony jest osobom pływającym, posiadającym ważny bilet, karnet lub kartę sportu.
10. Na hali basenowej mogą przebywać osoby: niecka sportowa:
• umiejące pływać (umiejętność pływania potwierdza ratownik), niecka sportowa i rekreacyjna:
• uczące się pływać lub trenujące pod nadzorem osoby prowadzącej zajęcia posiadającej odpowiednie uprawnienia (instruktora),
• niepełnosprawne wymagające bezpośredniej opieki oraz osoby ze skłonnościami do ataków skurczów mięśni lub utraty przytomności uwarunkowanej schorzeniami układu krążenia — tylko z pełnoletnim opiekunem, rehabilitantem, po wcześniejszej konsultacji z lekarzem, na własną odpowiedzialność. niecka rekreacyjna:
• dzieci do lat 7 wyłącznie pod stałą opieką rodziców lub osób pełnoletnich (stały kontakt z dzieckiem na wyciągnięcie ręki) oraz nieumiejące pływać (dzieci w wieku szkolnym za okazaniem ważnej legitymacji). Jedna osoba może mieć pod opieką maksymalnie dwoje dzieci do lat 7.
11. Korzystanie z niecek basenowych może odbywać się tylko w obecności ratownika, zajęcia nauk pływania i grup szkolnych dodatkowo w obecności osoby prowadzącej (instruktora) i opiekuna grupy.
12. Za bezpieczeństwo osób indywidualnie kąpiących się i stosujących się do regulaminu odpowiedzialność ponoszą ratownicy pełniący dyżur, natomiast za zachowanie i bezpieczeństwo dzieci kąpiących się z rodzicami (opiekunami) odpowiedzialność ponoszą ich rodzice (opiekunowie).
13. Za bezpieczeństwo grup ćwiczących w basenie odpowiedzialność ponosi osoba prowadząca zajęcia (instruktor).
14. W pomieszczeniach pływalni za porządek, właściwe zachowanie i bezpieczeństwo odpowiedzialny jest opiekun. Ma on obowiązek przebywania z grupą od chwili wejścia na teren pływalni do momentu jej opuszczenia przez ostatniego uczestnika zajęć.
15. Ratownicy ubrani są w czerwone stroje z napisem „Ratownik”.
16. W niecce sportowej obowiązuje ruch prawostronny wzdłuż torów basenu.
17. Rodzice i opiekunowie mogą przebywać na hali basenowej na zajęciach otwałtych wyłącznie w wyznaczonych dniach i godzinach, zgodnie z określonym harmonogramem, który jest dostępny na tablicy ogłoszeń.
18. Każda osoba udająca się do strefy suchej ma obowiązek zmiany obuwia zewnętrznego na obuwie basenowe i pozostawienie odzieży wierzchniej w szatni w holu głównym.
19. Przed wejściem do strefy mokrej (przebieralnie i natryski) obowiązuje noszenie obuwia basenowego (dopuszczalne jest chodzenie boso na własną odpowiedzialność).
20. Każdą osobę pływającą przed wejściem na halę basenową obowiązuje staranne umycie się pod natryskiem (także każdorazowo po skorzystaniu z WC) oraz dezynfekcja stóp.
21. Na halę basenową wchodzi się boso w stroju kąpielowym ściśle przylegającym do ciała i czepku, dzieci do lat dwóch dodatkowo w pieluchomajtkach wodoodpornych. Ubrania, torby, plecaki należy pozostawić w szafkach. Obuwie basenowe i ręczniki pozostawia się w wyznaczonych miejscach w pomieszczeniu z natryskami.
22. Osoby pływające upoważnione są do korzystania z szatni na 10 minut przed rozpoczęciem pływania. Po pływaniu szatnia powinna być niezwłocznie opuszczona.
23. Osoby niepełnosprawne wymagające bezpośredniej opieki zobowiązane są do przebywania na obiekcie wyłącznie z opiekunem. Dopuszcza się używania przez nie własnych wózków.
24. Osoby prowadzące zajęcia (instruktorzy) powinny wykonywać swoją pracę w strojach sportowych (w kolorze innym niż czerwony) i w obuwiu używanym wyłącznie na pływalni lub boso.
25. Grupa pływająca nie może liczyć więcej niż 15 osób na jedną osobę prowadzącą zajęcia.
26. Osoba prowadząca zajęcia (instruktor) przed rozpoczęciem zajęć i po ich zakończeniu ma obowiązek przeprowadzenia zbiórki oraz zgłoszenia przybycia i wyjścia grupy ratownikowi. Zobowiązany jest on do wpisania się do dziennika pracy instruktorów. Zabrania się załatwiania wszelkich spraw z rodzicami/opiekunami dzieci na hali basenowej.
27. Grupa bez osoby prowadzącej (instruktora) i opiekuna nie będzie wpuszczana na pływalnię.
28. Grupy lub osoby mające uprawnienia do korzystania z pływalni nie mogą odstępować swoich uprawnień innym osobom.
29. Na pływalni obowiązuje zachowanie porządku, czystości, spokoju oraz bezwzględnego podporządkowania się decyzjom osoby prowadzącego zajęcia (instruktora) i ratownika.
30. Osobom pływającym nie wolno powodować sytuacji zagrażających bezpieczeństwu osób tam przebywającym a w szczególności:
wchodzić do wody wbrew zakazowi ratowników, przy braku dyżuru służby ratowniczej oraz w czasie prowadzenia akcji ratowniczej, biegać wokół niecek basenowych, w przebieralniach i pod natryskami, skakać do wody, popychać i wrzucać inne osoby do wody oraz zanurzać je pod wodę, pływać w poprzek torów pływackich, siadać na linach torowych, nurkować oraz wykonywać ćwiczenia bezdechowe, palić papierosy, pić napoje alkoholowe oraz jeść na terenie hali basenowej, przebieralni, holu na I piętrze, niszczyć urządzeń i sprzętu oraz zanieczyszczać teren pływalni, wprowadzać lub wnosić wszelkiego rodzaju zwierząt.
31. W czasie zawodów organizator obowiązany jest przestrzegać przepisów regulaminu oraz jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wszystkich uczestników.
32. Kierownictwo pływalni może kontrolować wszystkie zajęcia, w razie stwierdzenia uchybień — zakazać dalszego korzystania z pływalni.
33. Osobom pływającym zabrania się:
o używania sprzętu z elementami szklanymi (okularów, masek, szkieł kontaktowych oraz szamponów, mydeł i innych kosmetyków w opakowaniach szklanych),
o korzystania z kosmetyków do ciała (kremy, balsamy) bezpośrednio przed wejściem do basenu, o wnoszenia na halę basenową ubrań, toreb, saszetek, plecaków, telefonów komórkowych, sprzętu muzycznego i grającego, puszek oraz ostrych i niebezpiecznych narzędzi,
o korzystania z własnego sprzętu sportowego i asekuracyjnego bez zgody dyżurującego ratownika, • wnoszenia i używania własnego sprzętu nurkowego bez zgody kierownictwa — prócz sprzętu ABC, o żucia gumy podczas pobytu na hali basenowej, plucia na podłogę oraz do wody basenowej, załatwiania potrzeb fizjologicznych do wody basenowej.
34. Za przedmioty wartościowe pozostawione w szatni i przebieralni, a nie oddane na przechowanie opiekunowi lub do depozytu, kierownictwo i obsługa pływalni nie ponosi odpowiedzialności. Zaginięcie lub znalezienie przedmiotów należy natychmiast zgłosić obsłudze pływalni.
35. Ustala się następującą sygnalizację dźwiękową:
o jeden gwizdek krótki — przekroczenie regulaminu, o dwa gwizdki krótkie — zakończenie kąpieli, o jeden gwizdek długi — alarm.
Na sygnał ratownika „alarm” wszyscy pływający muszą natychmiast wyjść z wody i opuścić halę basenową.
36. Zabrania się w obiekcie vkonywania filmów i zdjęć bez zgody kierownictwa pływalni.
37. Wszystkie skaleczenia i urazy oraz nieprawidłowości należy niezwłocznie zgłosić dyżurującemu ratownikowi lub obsłudze pływalni.
38. Nadzór nad przestrzeganiem niniejszego regulaminu na hali basenowej sprawują ratownicy pełniący dyżur a w pozostałych pomieszczeniach obiektu — pracownicy obsługi pływalni.
39. Osoby niszczące sprzęt lub urządzenia pływalni ponoszą odpowiedzialność materialną za wyrządzone szkody. Za osoby niepełnoletnie odpowiedzialność materialną ponoszą ich rodzice (opiekunowie).
40. Obiekt pływalni jest monitorowany (nie dotyczy to: przebieralni i natrysków).
41. Pływalnia nie odpowiada za vpadki i zdarzenia wynikłe z nieprzestrzegania niniejszego regulaminu.
42. Skargi i wnioski można zgłaszać kierownikowi pływalni lub jego zastępcy, a przypadku ich nieobecności w kasie obiektu lub pracownikom obsługi.
I. Użyte w niniejszym regulaminie określenia posiadają następujące znaczenie:
1. Organizator- Stowarzyszenie działające pod nazwą Młodzieżowy Klub Sportowy „Barracuda” w Białymstoku.
2. Uczestnik – Uczestnik obozu organizowanego przez Młodzieżowy Klub Sportowy „Barracuda” w Białymstoku.
3. Opłata- opłata za uczestnictwo w obozie.
4. Opiekunowie- rodzice lub prawni opiekunowie uczestnika obozu.
5. Wychowawca- osoba sprawująca bezpośrednia opiekę uczestnikami.
6. Kierownik – osoba wyznaczona przez organizatora do przeprowadzenia obozu.
II. Obowiązki Organizatora
7. Organizator ma obowiązek zapewnić uczestnikom:
– zakwaterowanie i wyżywienie zgodne z wytycznymi sanepidu.
– wykwalifikowaną kadrę wychowawców.
– transport spełniający wymogi bezpieczeństwa.
III. Prawa i obowiązki Uczestnika
8. Uczestnik ma prawo
– uczestniczyć w zajęciach programowych.
– korzystać z opieki wychowawców.
– korzysta obiektów i sprzętu rekreacyjnego- sportowego w trakcie obozu.
9. Uczestnik ma obowiązek:
– zabrania ze sobą legitymacji szkolnej.
– uczestniczyć w wszystkich zajęciach organizowanych przez wychowawców.
– stawiać się punktualnie na posiłki i zajęcia programowe.
– przestrzegać regulaminu obozu i ośrodka wypoczynkowego.
– stosować się do poleceń kierownika, wychowawców , instruktorów i pilotów/przewodników.
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w trakcie wycieczki w autokarze i poza nim.
– informowanie kierownika lub wychowawcę o ewentualnych dolegliwościach i wszystkich problemach mający wpływ na bezpieczeństwo.
– dbanie i pozostawienie w porządku miejsc przebywania.
– zachowywanie się w kulturalny sposób.
– użytkowania przekazanego do jego dyspozycji sprzętu rekreacyjnego- sportowego zgodnie z jego przeznaczeniem, poszanowanie tego sprzętu.
10. Uczestnikom zabrania się:
– posiadania oraz spożywania wszelkich napojów alkoholowych, środków odurzających, wyrobów tytoniowych oraz e-papierosów.
– wprowadzanie na teren zakwaterowania osób postronnych bez uprzedniej zgody wychowawcy.
– samowolne oddalanie się z terenu obozu i od grupy podczas zajęć programowych.
– narażanie na niebezpieczeństwo siebie lub innych.
– samodzielne korzystanie z kąpieliska i sprzętu pływającego bez zgody wychowawcy i obecności ratownika.
IV. Opłaty i zasady finansowania obozu.
11. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego, wpłacenie pierwszej raty (zaliczki) i akceptacja niniejszego regulaminu skutkuje deklaracją uczestnictw w obozie.
12. Wpłatę można dokonać przelewem lub w systemie tepay poprzez AktiveNow.(drugą ratę można dostarczyć osobiście kierownikowi obozu w dniu wyjazdu)
13. O rezygnacji z uczestnictwa w obozie należy poinformować organizatora.
14. W przypadku wcześniejszego wyjazdu z obozu zwrócone zostanie tylko opłata za nie wykorzystane zakwaterowanie i wyżywienie.
15. O zwolnieniu z opłaty lub jej części decyduje organizator.
V. Postanowienia końcowe
16. Warunkiem uczestnictwa w obozie jest wniesienie opłaty i dostarczenie kierownikowi wypełnionej Karty kwalifikacyjnej.
17. Uczestnik powinien zabrać ze sobą niezbędny ekwipunek dostosowany do formy obozu.
18. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny (telefon , tablet itp.) i rzeczy wartościowe uczestnika. Istnieje możliwość oddania pieniędzy kieszonkowych oraz dokumentów do depozytu wychowawcy.
19. Opiekunowie uczestnika ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez niego podczas podróży i pobytu na obozie na podstawie protokołu szkody sporządzonego przez Kierownika w chwili i miejscu jej powstania.
20. W przypadku naruszenia niniejszego regulaminu Uczestnik zostanie ukarany upomnieniem, naganą wobec całej grupy, powiadomieniem rodziców lub szkoły, a w drastycznych przypadkach (zwłaszcza naruszeniu pkt. 10) wydalony zostanie dyscyplinarnie z terenu placówki oraz przekazany opiekunom na ich koszt.
21. Klub ma prawo zmiany niniejszego regulaminu.
22. Niniejszy regulamin obowiązuje od 10.08.2020r.
23. Interpretacja niniejszego Regulaminu należy do Organizatora
Serdecznie zapraszamy do sekcji pływania artystycznego więcej informacji w zakładce